Itt nyaralok idén: Sukosan
2019. január 03. írta: epitoanyag

Új cikksorozatot indítunk, Itt nyaralok idén címmel. Ebben a cikksorozatban a főbb és általunk javasolt nyaralási úticélokat mutatunk be. Első ajánlatunk: Sukosan.

Képtalálat a következőre: „Sukosan”

Sukosan Budapesttől pontosan 630 kilométerre fekszik, Zadar alatt 5 kilométerre a szárazföldön. A várost nagyon könnyű megközelíteni. Budapesten ráhajtunk az M7-es autópályára, elhaladunk a Balaton mellett, áthajtunk a Letenyei határátkelőn és tovább vesszük az irányt Zágráb felé. Karlovac után Zadar felé tartunk. Zadarnál a Itt van Sukosanharmadik kijáratnál kell lehajtanunk az autópályáról. Itt először Zadar felé tartunk, majd Zadart előtt Sukosan felé kell hajtanunk és néhány percnyi vezetéssel elérjük a várost. Lényegében egész végig egyenesen kell haladnunk Budapesttől kezdve, egyedül Zágrábnál kell figyelnünk, amikor ráhajtunk a Ljubljanából érkező A1-es autópályára illetve Karlovac után, amikor Dalmácia felé kell tartanunk.

Sukosan látnivalók

Sukosan 5 kilométerrel Zadar alatt található. Az óváros egy sekély védett öböl (az Arany-öböl) partján helyezkedik el. Az öbölben a nyári hőségben jól felmelegszik a tenger vize. Sukosan eredetileg egy csendes, kis halász falu. A lakosság fő megélhetési forrása a halászat, szőlő, olíva, gyümölcs termesztés és termesztésen a turizmus.

Sukosan madártávlatból

Megtalálható itt minden, ami a felhőtlen nyaraláshoz szükséges: csitti-vitti luxus szálláshelyek, egyszerűbb privát apartmanok, hajós programok, hosszú tengerparti sétányok, éttermek és ami a nyaralás kötelező eleme: jól felszerelt strandok. A falucska fő nevezetessége az ide épült Marina Dalmacia kikötő, mely Horvátország egyik legnagyobb kikötője.

Sukosan strandjai

Sukosan legnépszerűb strandja a GyerekpartSukosan strand zónája a város déli végén terül el. Itt található a legnépszerűbb helyi strand, a Gyerekpart. Ez egy hosszan elnyúló részben apró kavicsos, részben homokos tengerpart. Nem lehet

eltéveszteni, ugyanis nagyon sok kisgyerekes család fürdik itt. Strandszéket, napágyat lehet bérelni a helyszínen, illetve van felfújt gyerekvár és néhány konoba, bár a felnőttek részére.

A város Zadar felőli végén található az apró kavicsos, Aranyöböl strand. Ez a strand egy védett öbölben fekszik. A part itt is lassan mélyül. Mivel sekély a partvonal, így itt a tenger vize jól felmelegszik. Amennyiben meguntuk Sukosan strandjait, látogassunk el Biogradba, ahol homokos tengerpartokat találunk.

A Valaresso rom

Sukosan szexepilje az Arany-öböl kellős közepén meredező romfalak. Minden erre járó turista lefényképezi, de csak kevesen tudják a történetét. A XV. században járunk. Zadar érseke, Matheo Valaresso egy nyári palotát építettet magának a lagúna kellős közepére. Amikor elkészült, az egyik legszebb tengeri palota volt. A palota súlyosan megsérült a török-velencei háborúkban, majd a megmaradt romokat a földrengések még tovább rombolták. A Valaresso palota szinte teljesen megsemmisült, csupán a most is látható három falpillér maradt meg az épületből.

Sukosan rom

Kirándulási lehetőségek

Hajós kirándulások indulnak Zadarból és Sukosanból egyaránt

Ha meguntuk a strandolást és megnéztük a helyi látnivalókat, fedezzük fel a környéket. Egy Sukosan nyaralás során, mindenképpen érdemes legalább egyszer ellátogatni a szomszédos Zadarba. Ez ugyanis a környék legnagyobb és legszebb mediterrán hangulatú városa. Nézzük meg az óváros látnivalóit, a Szent Donát körtemplomot, a Tengeri orgonát és a Nap köszöntése alkotást.

A másik – szintén első számú – kirándulási lehetőség a Kornati-túrának nevezett hajós kirándulás. Ilyen kirándulásra akár itt a kikötői sétányon, akár Zadarban befizethetünk. A hajó kora reggel indul. Megkerüli a szemközti szigeteket és a déli órákra érkezik meg a Kornati Nemzeti Parkhoz. Itt lehorgonyoz. Lehet pihenni, enni és fürödni. Visszaindulás a délutáni órákban van, majd estére érkezik vissza a kikötőbe. Érdemes egy ilyen hajós kirándulásra befizetni, mert emlékezetessé teszi a nyaralásunkat!

Végezetül ne felejtsük, Sukosan Horvátország egy igen pici, ámbár annál barátságosabb települése. Ha ide tervezzük a nyaralásunkat, azt a vendégszeretet és a gyönyörű táj fogja jellemezni!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.