Itt nyaralok idén: Medulin
2019. január 19. írta: epitoanyag

A következő szintén első számú nyaralási úticélunk: Medulin. Ez a Magyarországhoz legközelebb fekvő hatalmas, homokos partú öböl.

Képtalálat a következőre: „Medulin”

Medulin pontosan 620 kilométerre található Budapesttől. Megközelítése szintén nagyon egyszerű: Budapesten felhajtunk az M7-es autópályára, elhaladunk a Balaton mellett, áthajtunk a letenyei határátkelőn, majd Zágráb felé tartunk. Zágráb végén figyelni kell, amikor ráhajtunk Szlovénia felől érkező A1-es autópályára. Karlovac után az A1-es autópálya ketté ágazik, nekünk az Isztria felé tartó A6-os autópályán kell tovább haladnunk. Az A6-os autópályának Rijeka előtt egy meredek kacskaringós lejtő közepén van vége. Itt a fizető kapu elhagyása után Rijeka felé tartunk tovább és egész végig a Rijeka felett elmenő autóúton vezetünk egészen addig,Itt van Medulin amíg meg nem látjuk a Pula feliratú táblát. Ez az út az újonnan megépült A8-as autópályára vezet fel. Itt folyamatosan Pula felé kell tartanunk. Ne ijedjünk meg, át fogunk hajtani az Ucka hegység alján húzódó alagúton. Az alagút kétszer egy sávos és elég hosszú. Utunk végén az A9-es autópálya pont Pulánál ér véget, ahonnan már csak 6 kilométert kell vezetnünk Medulinig.

Medulinról

Medulin egy hatalmas, védett öböl keleti partján fekszik. Eredetileg egy kis halász falu volt. Az itt található, lassan mélyülő homokos strand miatt, turisztikai létesítményeket hoztak létre (apartmanokat, szállodákat, éttermeket, strandokat építettek) melyhez erőteljes marketing kapcsolódott. Mára Medulin a környék és egyben egész Horvátország egyik legkedveltebb úticélja lett.

A helyi homokos strandról

Bijeca, vagyis a helyi strand több, mint egy kilométer hosszú öböl partvonalán helyezkedik el. Gyakorlatilag bárhol is cuccoljunk le, belátjuk az öböl vonalát. Maga a tengerpart homokos és nagyon lassan mélyül. A parton nagyon sok kisgyerekes családot látunk majd, melyek vagy a helyben bérelhető napernyők alá húzódnak be, vagy a magukkal hozott kis sátrakba. Az öbölben felfújt csúszdák és gyerekjátékok találhatók. Annyira lassan mélyül a víz, hogy idáig nyugodtan be tudunk sétálni, illetve eddig nyugodtan beengedhetjük a gyerekeinket.

Medulin madártávlatból. Középen látható egy földnyelv.
Tőle balra található a homokos strand.

És testközelből a homkos stand, háttérben a gyereknek szánt felfújt mászókával.

Fiatalok számára is kiváló választás Medulin, hiszen majdnem mindig találunk szabad helyet a törülközőnknek és jó hosszan be lehet rohanni a tengerbe, mind e mellett Medulinból szinte az egész Isztriai-félszigetet fel lehet fedezni.

Kirándulási lehetőségek

Kamenjak-félsziget
Pontosan Medulinnal szemben terül el a mára természetvédelmi területté nyilvánított Kamenjak-félsziget. - A fenti légifelvételes fotón, a jobb felső, hosszan elnyúló félsziget. - Ez az Isztria legdélebbi pontja (nyúlványa). Területe 30 km2, partvonalának hossza 30 km. A félszigetre Premantura településen keresztül lehet bejutni. Ide mindenképpen érdemes ellátogatni valamelyik nap, hiszen az egész félsziget tele van rejtett öblökkel, ahol csak mi lehetünk, illetve több helyen olyan sziklákat találunk, melyekről a tengerbe lehet ugrálni.

Pula és az Isztriai-félsziget felfedezése
Ha Medulinban nyaralunk mindenképpen látogassunk el Pulára és nézzük meg a híres pulai amfiteátrumot. Érdemes még felmászni az Erődbe, ahonnan az egész kikötőt be lehet látni, illetve innen nagyon szép profilfotókat készíthetünk háttérben az amfiteátrummal.

Brijuni szigetcsoportTovábbi egész napos programnak érdemes beütemezni a Brijuni Nemzeti Parkot. Ha a hivatalos programra fizetünk be, akkor kis hajóval bevisznek a legnagyobb szigetre, a Veli Brjuni szigetre és kis vonattal végig kalauzolnak a sziget látványosságain. Ha a parton fizetünk be egy fakultatív programra, akkor a sziget körül egy túrát tesz a hajó (ha olyan programra fizetünk be, akkor ebédet is kapunk) illetve valamelyik öbölnél ki fog kötni a hajó, ahol fürdeni lehet.

Akiknek még mindig van energiájuk, azoknak egy egész napos isztriai autós kirándulást érdemes betervezniük. Érdemes elmenni a kis félszigetre épült, velencei stílusú Rovinjba. Út közben sok kisebb középkori jellegű várost látunk majd. Ha kedvünk van, parkoljunk le és nézzük meg őket. Két kis városka található még Isztrián amit mindenképpen ajánlunk, azoknak akik szeretnek autózni. Az első Motovun. Ez az Isztriai-félsziget kellős közepén egy kis dombtetőn található, a másik Hum falucska mely egyben a világ legkisebb települése. Bármelyik helyre is látogassunk el, biztosan tetszeni fog.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.