Egy tuti hely: a Prvic sziget
2018. december 23. írta: epitoanyag

Ismét itt az ősz és ismételten áll a bál kis hazánkban. Hagyjuk a csőd(közeli) helyzetet a politikusokra és kalandozzunk el egy szinte elképzelhetetlen helyre.

Képtalálat a következőre: „Prvic sziget”

Az indíttatás

Szóval, az úgy volt, hogy vodicei strandon voltunk és nagyon zavarta a szememet, hogy a kilátásba belenyúlik egy földnyelv. Először azt hittem, egy öbölben vagyunk és az öböl másik vége nyúlik a strand elé, majd amikor utána néztem, akkor vettem észre, hogy egy kis sziget van előttünk. A világmegváltó felfedezés után elkezdtem a szigetecske után érdeklődni, mert szép dolgok lehetnek egy ilyen picike mediterrán hangulatú helyen.

Hamar kiderült, hogy a partvonalnak nézett sziget valójába a Prvic sziget, nincsen rajta autóút, nagyon szép és Srima település központjából taxihajóval lehet átmenni. Nem is kellett több indíttatás ennél, másnap reggel útra is keltünk egy újabb hely felfedezésére.

A Prvic szigetről

A Prvic sziget Vodice előtt - pontosabban Vodicétől srégen délre - terül el. Területe 2,4 km2, tényleg nincs rajta autós forgalom, csak motorral, ilyen motoros traktor-szerű képződménnyel, kerékpárral, szamárháton és gyalogosan lehet rajta közlekedni. Ami a lakosságot illeti, kicsit pontatlan a videó hiszen 400-an is élnek a szigeten.. A lakosság olíva-, szőlő- és füge termesztésből (feldolgozásból), természetesen halászatból illetve turizmusból él(degél). Ami még fontos lehet, hogy a sziget a horvát prvi vagyis első szóból kapta a nevét melynek jelentése, hogy a sibeniki régióban ez az első sziget a szárazföld felől. Az alapvető információkból ennyi bőven elég lesz, lássuk a lényeget! :)

Indulás, átkelés

Az indulással sok gond nem volt, mert hajtott a felfedezés vágya. Ahogy beértünk Srima központjában, a mólónál azonnal felismerhető a helyi taxis srác. Kicsit napbarnított és szép nagyokat mosolyog, integet. A videóból lemaradt de 30 kuna / fő a viteldíj.

Innen kell menni a Prvic szigetre
Pontosan innen indul a taxihajó a Prvic szigetre

Ahogy átérkezünk a Prvic szigetre egy eléggé elhagyatott kikötőbe érkezünk meg. Innen egy kikövezett út vezet a sziget másik oldalára Prvic Sepurinébe.

A Prvic sziget felfedezése

Egy városi ember számára elképzelhetetlen látvány a város. Itt nincsen autós forgalom, mint a nagyobb szigeteken vagy a szárazföldön található picike halász falukban, itt áll az élet, ide csak hajóval lehet eljutni. Az épületek is lélegzetelállítóak - a videó sajnos nem adja vissza teljes mértékben - de egy új épület sincs itt. Minden ilyen régies, egészen középkori jellegű. Nincsenek magas épületek, minden olyan alacsony és zömök. Az egészen világos sárga színű házak előtt szép kontrasztos a tenger élénk kék színe, mind e közben a kikötőben billegnek a hajók és sikítoznak a sirályok. Az első benyomás annyira megdöbbentő a városi forgalomhoz, tülekedéshez és koszhoz szokott szemnek, hogy nehéz ezt így szavakban - és még képekben illetve videóban is nehéz - visszaadni.

Ha kibámészkodtuk magunkat, a videón látható kis úton haladjunk tovább Prvic Luka (magyarul: Prvic-öböl) felé. A betonút a partvonal mentén halad, majd keresztülvág a sziget domboldalán. Egy városi ember számára hihetetlen a látvány és az érzés: az a pár ember aki a szigeten tartózkodik mind sétál, nincs tülekedés és valahogy senki sem akar elütni az úton. A Prvic Lukába tartó utat nem lehet eltéveszteni, hiszen ez az egyetlen kibetonozott út található az egész szigeten.

Prvic Luka - a sziget másik települése

Nem sok, nagyjából negyed órás sétával elérkezünk a sziget másik településére Prvic Lukára. Az, hogy melyik falu nagyobb arról nem szeretnék vitatkozni, annyi van, hogy a Luka egy hosszan elnyúló öbölben helyezkedik el. - A házak elnyúlnak az öbölben, így nagyobbnak néz ki. - Szó mi, szó Prvic Luka is nagyon szép, de itt is inkább a nyugalom, ami megfogja az ide látogató turistákat. Itt sincs egy kocsi sem, se a templom, se a helyi hotel, se a kikötő előtt.

Prvic főútja
Átlagos forgalom a Prvic sziget főútján

Elvileg itt Prvic Lukán van strandolási lehetőség, de mi inkább azt javasoljuk, hogy haladjunk vissza a Sepurine felé vezető úton és ahol a betonút visszaérkezik a tengerpartra, az ott található öböl az ami fürdésre alkalmas. Visszatérve Prvic Lukára, itt érdemes beülni valamelyik étterembe, ebédelni vagy csak iszogatni egy kicsit és átvenni valamennyit a hely nyugalmából.

Prvic a nyugalom szigete
Teljes nyugalom. Igen, ott szemben egy étterem található.
Ha túlpörgött menedzserek vagyunk, csak egy levelet kell küldenünk
a Horvátországinfónak és megszervezzük, hogy ezen a helyen lazulhassunk. :)

Ahogy a sziget egyetlen útján haladunk több helyen lehetőség van helyi, házi pálinkát vásárolni. Ez egy igazi dalmát szuvenír lehet az otthoniaknak, vagy magunknak a hűvösebb időkre. A megvásárolt pálinkához áfás számla nem, de kedvesség és kóstoló annál több jár. :)

A szomorú visszaút

Ahogy említettük délután érdemes a tengerparton hűsölni, vagy strandolni. Késő délután elég visszaindulni. Ilyenkor még egyszer le tudjuk fényképezni Prvic Sepurinét a lenyugvó napsugarakban, majd ahogy visszaérkezünk oda, ahol reggel kitettek, megvárjuk a helyi taxissrácot, becsekkoljuk a fejenkénti 30 kunákat, a csomagjainkat, magunkat és irány a szárazföld.

Prvic Sepurina
Egy utolsó pillantás Prvic Sepurinéra

Menetrend szerint járatok illetve rendes szervezett hajós kirándulások is vannak ide a Prvic szigetre, de mi azon a véleményen vagyunk, ha ezt a túrát mi magunk is megszervezhetjük, érdemes így kipróbálni.

Összegezve

Összegezve, a Prvic sziget kegyetlen mértékben elnyerte a tetszésünket. Igazából a legjobb az egészben, hogy míg a szomszédos helyeken, például Vodicén, vagy Sibenikben tolongnak az emberek, tömeg és tumultus van, addig néhány kilométerrel odébb megállt az idő. Egy igazi mediterrán csodavilág vár ránk. A Prvic szigetet nagyon könnyű megközelíteni, biztonságos, így mindenkinek nagy szeretettel ajánljuk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.